Podávanie sťažností

Hoci sa snažíme poskytovať zdravotnú starostlivosť na čo najvyššej úrovni, môžu nastať situácie, keď pacient nie je spokojný. V takých prípadoch má možnosť vyjadriť svoju nespokojnosť, pričom jednou z foriem je aj podanie sťažnosti. Sťažnosti prijímame, evidujeme a vybavujeme v súlade so zákonom č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov. Sťažnosť musí byť podaná v súlade so zákonom o sťažnostiach.

Môžete ju podať:

  1. poštou na adresu Univerzitná nemocnica – Nemocnica svätého Michala, a. s., Satinského 1, 811 08 Bratislava;
  2. e-mailom na adresu podatelna@nsmas.sk. Ak sťažnosť podaná v elektronickej podobe nie je autorizovaná podľa osobitného predpisu ani odoslaná prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa, sťažovateľ ju musí do 5 pracovných dní od jej podania potvrdiť, a to vlastnoručným podpisom, jej autorizáciou podľa osobitného predpisu alebo jej odoslaním prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa, inak sa sťažnosť odloží.

Ak sa sťažovateľ dostaví osobne podať sťažnosť, ktorú nemá vyhotovenú písomne, sťažovateľa na podateľni prijmeme a umožníme mu, aby si sťažnosť v listinnej podobe vyhotovil. V prípade, že sa dostaví osoba, ktorej zdravotný stav bráni, aby si sťažnosť v listinnej podobe vyhotovila sama, za túto osobu ju vyhotoví náš zamestnanec.

Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu alebo prechodného pobytu sťažovateľa. Ak ju podáva právnická osoba, musí obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať.

Sťažnosť môže podať len osoba, ktorej sa sťažnosť týka. Ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podáva sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť úradne osvedčené splnomocnenie zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti.

Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné, proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha.

V prípade, že sťažnosť nie je zrozumiteľná alebo neobsahuje zákonom stanovené náležitosti, sme oprávnení písomne vyzvať sťažovateľa na spoluprácu. Lehota na poskytnutie spolupráce je 10 pracovných dní od doručenia písomnej výzvy sťažovateľovi. Pokiaľ sťažovateľ spoluprácu neposkytne, sťažnosť odložíme bez prešetrenia.

Sťažnosti vybavujeme v súlade so zákonom a pravidlami uvedenými v internej smernici v lehote 60 pracovných dní odo dňa doručenia sťažnosti alebo odo dňa odstránenia jej nedostatkov. V odôvodnených prípadoch je možné lehotu predĺžiť o ďalších 30 pracovných dní. Oznámenie o výsledku prešetrenia sťažnosti sťažovateľovi zasielame písomne.